Radek Válek – cesty, lidé, krajina
  • Úvod
  • Blog
  • Portfolio
  • Knížka POSEL
  • Výstavy
    • Aktuálně: TATRA – 125 let
    • BWORKS (archív)
    • PostMix (archív)
    • Mexiko: Široko, daleko (archív)
    • Kodaň (archív)
  • Tatry 813 v různých variantách

    Tatry 813 v různých variantách

  • Tatra 12 z roku 1925

    Tatra 12 z roku 1925

  • Skvěle zrestaurované Tatry 111

    Skvěle zrestaurované Tatry 111

  • Tatra 815 GTC

    Tatra 815 GTC

  • Tatra Ecorra Sport V8

    Tatra Ecorra Sport V8

  • Tatra Jamal EVO IV

    Tatra Jamal EVO IV

  • Motorové saně Tatra V 855

    Motorové saně Tatra V 855

  • Tatry 805 dvojice Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund

    Tatry 805 dvojice Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund

  • Tatra 97

    Tatra 97

  • Poválečná Tatra 87

    Poválečná Tatra 87

  • Tatra 600 kabriolet

    Tatra 600 kabriolet

  • Pocta Karlu Lopraisovi

    Pocta Karlu Lopraisovi

Portfolio, Výstavy

TATRA: 125 let

Výstava v tradičním prostoru minigalerie hospůdky Za větrem v Nymburce představuje velmi stručný průřez zajímavými modely osobních i nákladních vozů značky Tatra za více než 125 let její historie. Vůbec nemá ambice historii mapovat, k tomu slouží dvě kopřivnická muzea, ve kterých snímky vznikly.


Leckdo zná z vojny, někteří z práce…
Tatry 813 v různých variantách, první kus vyroben v roce 1967.

Závodní dvouválec určený nejen pro vyhlášenou sicilskou soutěž Targa Florio.
Tatra 12 z roku 1925.

Poválečné náklaďáky s madridskou registrační značkou.
Skvěle zrestaurované Tatry 111.

Pozapomenutý projekt Tatra kolem světa z let 1987 – 1990.
Tatra 815 GTC s odvážnou nástavbou z Vagonky Studénka.

Nejrychlejší český vůz postavený na základě sériové Tatry 700.
Tatra Ecorra Sport V8 z roku 1997.

Okruhový speciál s dvanáctilitrovým netatrováckým motorem.
Tatra (163) Jamal EVO IV rok 2003.

Těžko uvěřitelné, ale také výrobek Tatry. Prototyp z roku 1942.
Motorové saně Tatra V 855 s karoserií vycházející z vozu T87.

Expediční speciály dvojice Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund z výpravy do Asie a Oceánie v letech 1959 – 1964.
Vylepšené náklaďáky Tatra 805.

Slabší alternativa k věhlasné Tatře 87 s chudší výbavou a slabším motorem. Předloha pro VW Brouk.
Tatra 97 z roku 1937.

Vůz vyšší třídy s motorem o objemu 2.9l a výkonem 85 koňských sil. Maximální rychlost 160km/h.
Poválečná Tatra 87.

Elegantní kabriolet s pohnutou historií. Dar Čs. Automobilového průmyslu Stalinovi.
Tatra 600 kabriolet s karoserií Sodomka.

Pocta Karlu Lopraisovi „Monsieur Dakar“.
Vítězná Tatra 4×4 (Loprais, Stachura, Mück) spolu s šestikolovým Dakarským speciálem.

KONTAKT
PARTNEŘI A SPOLUPRÁCE
ISNET.CZ - ICT management
HELIS s.r.o.
Hospoda "Za větrem" Nymburk
Jan Bělohradský - hodinový manžel
PRÁVNÍ INFORMACE

Grafický a textový obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem a nesmí být bez písemného souhlasu autora kopírován, šířen, zpřístupňován třetím subjektům ani jinak využíván ke komerčním ani nekomerčním účelům.

NÁSTROJE

Prohlížeč webkamer ČHMU

Kdo jsem

ja@radekvalek.cz

Narozen 3.7.1972 v Nymburce jako jedno z Husákových dětí, trvalé bydliště nyní tamtéž, ženatý, dvě děti.

Šťastné dětství zejména díky rodičům. Jejich nadšení pro pravidelné víkendové mizení z města zaselo semínko pro pozdější cesty. O víkendech chaty v Horním Podluží a Strážném. Od 8 let sjezdové lyžování v barvách TJ Lokomotiva Nymburk.

Od 14 let denně dojíždění do školy. Začalo nekonečné (asi) celoživotní přesouvání tam a zpět za školou a později prací. Denně „on the road“:-)

V 18 letech těsně po sametové revoluci přijat na FSI ČVUT v Praze. Hlavní město spolu s divokými 90. lety raného kapitalismu východoevropského ražení zanechává na hochovi z maloměsta své stopy. Úspěšnější spolužáci nosí fialová saka a bílé ponožky a začínají podnikat.

Ve 23 letech uprostřed studií odjezd do Kanady, cesta stopem z Montrealu přes kontinent do Calgary a dál na západní pobřeží. Později do hor Kalifornie, práce v kolektivu dobrodruhů různých národností a barev pleti, které spojovalo chybějící pracovní povolení.

V zimě 1996 měsíční cesta po severním Mexiku. Fascinace zemí, kde na první pohled nefunguje téměř nic a všichni jsou v klidu. První „reportážní“ používání foťáku, tehdy ještě v době filmové.

V roce 1998 po 8 letech pětiletého studia promován strojním inženýrem v oboru ekonomika a řízení podniku.

Téhož roku opět zimní měsíc v Mexiku a Guatemale. V dalších letech měsíce v Jižní Americe, později ve Švédsku, v Maroku, v Turecku a několikrát opakovaně v Mexiku, Guatemale, Belize a Hondurasu. Foťák už pokaždé s sebou.

Šťastná současnost zejména díky nejbližším a partě kamarádů, na které se dá nejen na kole spolehnout.

Spravovat Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistické
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}